Online
Hjemmeside
Hjemmesider for IDA - herunder IDA.dk - er IDAs ansigt udadtil. Det skal derfor være tydeligt, at det er IDA, der er afsender. Det vil sige, at hjemmesiderne skal overholde IDAs designregler. Man skal tildeles rettigheder for at kunne redigere på IDA.dk.
Har du spørgsmål til brug af IDA.dk, kan du kontakte Johs Krarup, indholdsredaktør, med spørgsmål til indhold m.v.
Har du spørgsmål til den tekniske udvikling af IDA.dk eller ideer til udvikling, så kontakt Kim Elmose, udviklingsredaktør.
Nyhedsmail
Alle regioner og fagtekniske enheder har en mailskabelon til udsendelse af nyhedsmails. I skabelonen kan man vælge, om man vil have enhedens logo med eller ej.
Der må ikke ændres på skabelonen. Men der er indbygget nogle valgmuligheder og dermed også nogle frihedsgrader i skabelonen. De angivne typografier skal altid bruges, og man skal bestræbe sig på, at teksten bliver så kort og præcis som mulig (den skal helst holde sig inden for et ”mail-vindue”).
Mailskabelonen sendes ud af IDA (netværkskoordinatoren).
Sociale Medier
Når regioner og fagtekniske enheder er på de sociale medier fx LinkedIn og Facebook, skal de anvende deres officielle navn fx IDA Fyn eller Byggeteknisk gruppe, IDA Fyn.
Som profilbillede skal man bruge logoet for den overordnede enhed dvs. Byggeteknisk gruppe, IDA Fyn skal anvende logoet for IDA Fyn.
Læs mere om reglerne for IDA på de sociale medier